Share
Bedre møder. Bedre ledelse.
 ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌
UGENS MØDETIP
Tror I, at I er enige?

Godmorgen

Det farligste møde er ikke det uklare. Det er mødet, hvor alle går hjem og tror, at der er enighed – men med hver deres opfattelse af, hvad der blev aftalt.

Det opdager man som regel først senere. Når opgaverne bliver løst forskelligt. Når forventningerne ikke stemmer. Eller når nogen siger: "Det var ikke sådan, jeg forstod det."

I den situation kan det blive nødvendigt at samle op bagefter. Hvis det efter mødet står klart, at konklusionen ikke er helt tydelig, må mødeleder tage ansvar for at skabe klarhed. En kort mail eller en hurtig opfølgning kan være nok: "Er vi enige om, at konklusionen er dette – og at det er sådan, vi går videre?"

Det er langt bedre at bruge fem minutter på at afstemme forståelsen end fem uger på at rette misforståelser.

Klarhed opstår ikke altid i mødet. Nogle gange opstår den først, fordi nogen tager ansvar for at skabe den bagefter.

God fornøjelse med dine møder i denne uge.

Venligst
Wenche Strømsnes
 
 
 
 
Udvalgte enkeltdele af UGENS MØDETIP kan du også finde, hvis du følger min profil på LinkedIn.
Wenche Strømsnes | LinkedIn

 
Linkedin

Du modtager denne mail, fordi du har tilmeldt dig UGENS MØDETIP.

BetterMeetings Dk, Mariane Thomsens Gade 2F, 11. sal, 8000 Aarhus C, Denmark | Afmeld

Email Marketing by ActiveCampaign